Mentalinė aritmetika ir mokslas
Žmogus linkęs pasitikėti mokymo metodika, jeigu jos poveikis yra įrodytas moksliškai. O ką galime pasakyti apie mentalinę aritmetiką? Ar efektyvus toks pedagoginis mokymas iš mokslinės pusės? TAIP!
Prieš keliasdešimt metų, mokslininkų
buvo nustatyta, kad juo stipresnis ryšys
tarp kairiojo ir dešiniojo smegenų pusrutulio, tuo sėkmingiau ir greičiau
vyksta mokymosi procesas. Kamiko Kavano, kuri yra medicininės Nippon mokyklos
mokslinė bendradarbė, pastebėjo, kad klausantis muzikos aktyvuojasi dešinysis
smegenų pusrutulis, o skaičiuojant – kairysis. Tuo
tarpu skaičiuojant mintinai, kuo ir
grindžiama mentalinė aritmetika, padidėja nuronų
aktyvumas dešiniajame smegenų pusrutulyje.
Tyrimuose dalyvavo ne tik vaikai, bet
ir sugaugę. Skaičiavimo mintinai rezultatai, kurių metu buvo įsivaizduojams
abakusas, buvo beveik visiems vienodai
geri. Mentalinės aritmetikos privalumas yra tai, kad skaičiai mintyse transformuojami ne į žodžius, bet į
paveikslėlius iš karoliukų, kurie ir dėliojami
abakuso „namukuose“.
Yra atlikta daugybė mokslinių tyrimų,
įrodančių šios metodikos naudą.
Krepšelis
Krepšelis tuščias.